Mijn Kifid

Carola le Poole versterkt Geschillencommissie Kifid

Het bestuur van het financiële klachtenloket Kifid heeft een nieuw commissielid benoemd. Per 1 februari 2025 start mevrouw mr. A.J.J. (Carola) le Poole als lid van de Geschillencommissie. Zij vervult deze functie als nevenfunctie. De leden van de Geschillencommissie zijn niet werkzaam voor een bij Kifid aangesloten financiële dienstverlener.

Carola brengt een schat aan juridische expertise mee, met ruime ervaring in verzekeringsrecht en personenschade. Als analytisch sterke professional richt zij zich op de kern van vraagstukken en heeft zij oog voor de menselijke maat.

Carola heeft een indrukwekkend profiel opgebouwd, met opleidingen zoals de Leergang Verzekeringsrecht en Grotius Personenschade. Zij is actief als eigenaar van Legalice, waar zij advies, trainingen en coaching biedt aan professionals. Zij heeft trainingen ontwikkeld over personenschade en treedt op als docent.

In haar carrière heeft Carola gewerkt als advocaat, docent en trainer, en zij heeft diepgaande kennis ontwikkeld in aansprakelijkheid, verzekeringen en contractenrecht. Haar expertise reikt verder dan het juridische domein, met een groeiende focus op emotionele intelligentie en soft skills.


Foto: Carola Le Poole

Eveline Ruinaard, voorzitter van de Geschillencommissie, is blij met haar komst: “We zijn verheugd Carola le Poole te verwelkomen in onze commissie. Haar grondige kennis van het verzekeringsrecht, gecombineerd met haar ervaring als advocaat en docent, maakt haar een mooie aanwinst voor onze commissie. Carola’s brede ervaring biedt een sterke meerwaarde bij het beoordelen van complexe vraagstukken rond verzekeringen en aansprakelijkheid.”

Geschillencommissie

De Geschillencommissie onderzoekt bij klachten eerst of bemiddeling mogelijk is. Lukt dat niet, dan volgt een beoordeling door de Geschillencommissie. Indien de Geschillencommissie aanvullende vragen heeft voor partijen, vindt een zitting plaats. Daar kunnen zowel de consument als de financiële dienstverlener hun verhaal doen. Zodra het klachtdossier volledig is, kan de Geschillencommissie oordelen en een uitspraak doen.

Ook interessant