Mijn Kifid

Wil Jacobs versterkt Geschillencommissie Kifid

Het bestuur van het financiële klachtenloket Kifid heeft een nieuw commissielid benoemd. Per 15 mei 2025 start de heer W.G.C.M. (Wil) Jacobs als lid van de Geschillencommissie. Hij vervult deze functie als nevenfunctie. De leden van de Geschillencommissie zijn niet werkzaam voor een bij Kifid aangesloten financiële dienstverlener.

De actuarieel-inhoudelijke kennis van Wil Jacobs is van toegevoegde waarde voor de behandeling van verzekeringsklachten binnen de Geschillencommissie. Met zijn jarenlange ervaring in de financiële en actuariële sector levert hij een waardevolle bijdrage aan de behandeling van klachten op het gebied van levensverzekeringen en pensioenen.

Sinds de start van zijn eigen onderneming in 2015 ondersteunt Wil organisaties bij financiële en actuariële vraagstukken. Daarvoor deed hij brede ervaring op in diverse functies en opdrachten bij verschillende verzekeraars.

Zijn brede ervaring combineert Wil met een scherpe blik op risico’s en een sterke maatschappelijke betrokkenheid. “Omdat ik me bewust ben van de financiële risico’s die ondernemingen maar ook individuen lopen, ben ik in staat om op basis van deze risico’s kennis over te dragen, rekening houdend met solidariteit in verzekering- en pensioenland” aldus Wil. Zijn kracht ligt in het vinden van oplossingen voor vraagstukken rond financiële risico’s, waarbij creativiteit en actuele kennis centraal staan.


Foto: Wil Jacobs

Eveline Ruinaard, voorzitter van de Geschillencommissie, is blij met zijn komst: “Met de komst van Wil Jacobs versterkt de Geschillencommissie haar deskundigheid op het gebied van actuariële vraagstukken. We heten hem van harte welkom bij Kifid.”

Geschillencommissie

De Geschillencommissie onderzoekt bij klachten eerst of bemiddeling mogelijk is. Lukt dat niet, dan volgt een beoordeling door de Geschillencommissie. Indien de Geschillencommissie aanvullende vragen heeft voor partijen, vindt een zitting plaats. Daar kunnen zowel de consument als de financiële dienstverlener hun verhaal doen. Zodra het klachtdossier volledig is, kan de Geschillencommissie oordelen en een uitspraak doen.

Ook interessant