Kifid Kennis geeft inzicht en achtergrond bij regelmatig voorkomende klachten
Geplaatst op
27 juli 2020In de categorie
OrganisatieKifid heeft vandaag op haar website de eerste vier Kifid Kennisdocumenten gepubliceerd. Doel van Kifid Kennis is om geïnteresseerden inzicht te geven in de manier waarop Kifid met klachten over een bepaald onderwerp omgaat. Regelmatig zullen nieuwe themadocumenten aan Kifid Kennis worden toegevoegd.
Eveline Ruinaard, voorzitter Geschillencommissie, is blij met Kifid Kennis op de website:
Met Kifid Kennis maken we voor iedereen inzichtelijk hoe Kifid aankijkt tegen een bepaald onderwerp. En wat je van Kifid kunt verwachten als je een klacht daarover indient. We doen dat op een duidelijke en aansprekende manier met voorbeelden uit onze klachtenpraktijk.
In de eerste vier Kifid Kennisdocumenten gaat het over de volgende vier regelmatig voorkomende situaties:
- Problemen met geld- en stortingsautomaten;
- Bagage gestolen, maar verzekeraar weigert uitkering;
- Ontslag uit de hoofdelijke aansprakelijkheid;
- Nieuwe verzekeringspolis met (veel) hogere premie.
Overweegt u een klacht bij Kifid in te dienen over een van de hiervoor genoemde onderwerpen? Raadplaag Kifid Kennis. Dit kan u helpen bij de voorbereiding van uw eigen klachtzaak.
Kifid doet al veel aan kennisoverdracht. Alle uitspraken zijn terug te vinden in het uitsprakenregister op de website. Mensen van Kifid schrijven artikelen, geven lezingen en houden presentaties. Kifid Kennis is hierop een nieuwe en voor iedereen toegankelijke aanvulling.