Kifid vernieuwt online klachtenloket voor consumenten (MijnKifid)
Geplaatst op
29 januari 2018In de categorie
OrganisatieKifid vernieuwt het online klachtenloket MijnKifid voor consumenten. De verbetering is bedoeld om MijnKifid sneller en veiliger te maken en beter te onderhouden.
Vanwege de vernieuwing van MijnKifid zal het online klachtenloket tijdelijk buiten gebruik zijn van vrijdag 2 februari 17.00 tot maandag 5 februari 13.00 uur.
Vanaf 5 februari 13.00 uur kunnen consumenten en vertegenwoordigers van consumenten weer op de vertrouwde manier inloggen op MijnKifid.
Zo ziet MijnKifid er vanaf 5 februari uit:
De vernieuwing van het online klachtenloket draagt bij aan het vergroten van de begrijpelijkheid en toegankelijkheid voor een breed publiek. Kifid kan met het vernieuwde MijnKifid nieuwe functionaliteiten toevoegen. Zoals het online portaal voor financiële dienstverleners. Dit zal de eerstvolgende uitbreiding zijn, zodat ook zij de klachtbehandeling digitaal kunnen doen. Kifid verwacht MijnKifid voor financiële dienstverleners nog voor de zomer in gebruik te stellen. Vanaf dat moment kan Kifid klachten met zowel consumenten als financiële dienstverleners geheel online afhandelen.