Mijn Kifid

Kifid verwelkomt twee nieuwe leden Geschillencommissie

Het bestuur van Kifid heeft twee nieuwe leden van de Geschillencommissie benoemd: mevrouw M. (Marjon) Tjia treedt per 1 juli 2022 aan en mevrouw mr. D. (Debbie) van der Linden per 1 oktober 2022. Zij vervullen deze functie als nevenfunctie. De leden van de Geschillencommissie zijn niet werkzaam voor een bij Kifid aangesloten financiële dienstverlener.

Marjon Tjia werkt in het dagelijks leven als zelfstandige actuaris. Daarnaast vervult ze een aantal nevenfuncties. Zo is ze bestuurslid van Stichting EduChild, lid van de Educatie Commissie van het Koninklijke Actuarieel Genootschap en lid van de Education Committee van de International Actuarial Association en Actuarial Association Europe. Voorzitter van de Geschillencommissie Eveline Ruinaard is blij met haar komst: “Met Marjon Tjia halen we iemand met tientallen jaren ervaring in de financiële wereld binnen. Haar actuariële kennis is voor de pensioen- en levensverzekeringszaken én in financiële klachten van grote toegevoegde waarde. Ik kijk uit naar een vruchtbare samenwerking!”

Mevrouw mr. Debbie van der Linden heeft jarenlang zitting gehad als commissielid van meerdere geschillencommissies bij de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC). In de periode daarna heeft zij als jurist en secretaris voor opeenvolgende directeuren van SGC organisatorische werkzaamheden uitgevoerd. Sinds april 2022 is zij met pensioen. Naast haar rol in de Geschillencommissie van Kifid, wordt mevrouw Van der Linden binnenkort ook benoemd als lid van de Stichting Geschilleninstantie Mondzorg. Eveline Ruinaard kijkt uit naar de samenwerking : “De ervaring van Debbie van der Linden is een waardevolle toevoeging aan de Geschillencommissie bij Kifid. Ze heeft vele jaren ervaring bij verschillende (overheids-) instanties en in het gezondheidsrecht. Ik kijk uit naar haar inbreng!”

Geschillencommissie

De Geschillencommissie onderzoekt bij klachten eerst of bemiddeling mogelijk is. Lukt dat niet, dan volgt een beoordeling door de Geschillencommissie. Indien de Geschillencommissie aanvullende vragen heeft voor partijen, vindt een zitting plaats. Daar kunnen zowel de consument als de financiële dienstverlener hun verhaal doen. Zodra het klachtdossier volledig is, kan de Geschillencommissie oordelen en een uitspraak doen.

Ook interessant